Skip to main content
XS SM MD LG XL

Après la Vie Academie

  • Huisstijl

Toepassingen
Print: diploma, wijndoos
Digitaal: briefpapier, document voor syllabus,
powerpoint, advertentie

 

De opdrachtgever
Après la Vie Academie heeft expertise in huis op het gebied van uitvaarten, rouw en sterven. De academie heeft als doel om de kwaliteit binnen de wereld van uitvaarten te verbeteren door te leren van elkaar en biedt alle facetten om levenslang leren mogelijk te maken. Après la Vie Academie heeft een vestiging in Haarlem en in Hilversum.
Meer weten over deze opdrachtgever?
apreslavie.nl

Wat maakte MONQI?
Kijk en lees hieronder!

Jasper Rudolf Martens, eigenaar en directeur van de academie, vroeg mij in eerste instantie of ik een aantal digitale documenten kon maken, zoals het briefpapier, papier voor syllabus, visitekaartjes en powerpoint-sjablonen. Jasper wilde al deze uitingen zelf kunnen invullen en bewerken.
Het logo zoals het er al was wilde hij daarbij zoveel mogelijk behouden. Ik paste daarom alleen de klimop iets aan, hierdoor werd het logo niet anders maar wel steviger en sterker.
In de huisstijl maak ik gebruik van aflopende ‘labels’ waarop logo of tekst wordt geplaatst. De grijze achtergrond die op ieder item aanwezig is gaf ik wat meer diepte door het een heel klein verloopje te geven. De huisstijl is rustig, duidelijk, eigentijds en zonder fratsen.
Behalve een aantal digitale documenten maakte ik een advertentie en ontwierp ik een diploma en een wijndoos, die studenten bij de diploma-uitreiking ontvangen. Het diploma met een knipoog naar een rouwkaart, de wijndoos als ‘kist’. Op het diploma en de wijndoos staan in totaal 21 iconen, allemaal symbolen die te maken hebben met sterven (en terug te vinden zijn op begraafplaatsen). De wijndoos werd gedrukt door Divendal Repro.