Kloppende Zaken
De opdrachtgever
Kloppende Zaken is het bedrijf van bestuurder en no-nonsense mens, Hugo van de Kamp. Bij Kloppende Zaken kun je terecht voor interim-management, procesbegeleiding, advies en als je een gesprekspartner nodig hebt.
Meer weten over deze opdrachtgever?
linkedin.com/in/hugo-van-de-kamp-68933414
Wat maakte MONQI?
Kijk en lees hieronder!
Hugo vroeg mij of ik voor zijn bedrijf een logo en huisstijl wilde maken met een duidelijke persoonlijkheid.
Wat is het verhaal bij het logo wat ik voor Kloppende Zaken maakte? Door KZ in te zetten wordt het duidelijk wat er niet goed gaat met jou of je onderneming. Vervolgens zorgt KZ er voor dat zaken weer lekker lopen, dat alles weer klopt. Daarbij gaat het altijd om mensen, om zaken met gevoel.
Dit alles is als volgt in het logo vertaald;
• je ziet een zwarte markering (kruis), wat betekent dat hier aandacht nodig is.
• aan de bovenkant wordt deze markering door rood met elkaar verbonden en vormt het een hart, een kloppend geheel. Deze verbinding staat voor verbinding maken en samenwerken.
• de zwarte markering wordt een rood hart, dit staat voor van iets ‘negatiefs’, iets wat niet zo lekker gaat, weer iets positiefs maken.
• hart = menselijk, hart = kloppen
De sfeer van het logo zette ik voort in de huisstijl en paste deze toe op diverse papieren, visitekaartje, email-handtekening en Linkedin banner. Kloppende Zaken heeft hiermee een duidelijk, stijlvol en professioneel gezicht gekregen.
De huisstijl legde ik vast in een huisstijldocument, altijd handig voor als er op een later moment nog eens iets (door iemand anders) ontworpen gaat worden.